به گزارش ایلنا از البرز؛ بهزاد غفاری از اتمام طرح نظارت جامع مهارت در استان البرز خبر داد و اظهار داشت: طرح نجم با هدف افزایش بهرهوری و اثربخشی فعالیتهای آموزشی، استقرار نظام مولدساز، ارتقا و بهبود عملکرد مراکز آموزشی، فعال کردن ارکان اجرایی مراکز، کیفیت بخشی به آموزشهای مهارتی و شناسایی ظرفیتها و قابلیتها توسط سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور طراحی و به مدت یک هفته در تمامی مراکز آموزش فنی و حرفهای کشور به صورت همزمان با حضور ناظران سازمان اجرا شد. مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان البرز افزود: در این طرح، وضعیت کارگاههای آموزشی و سنجش عملی مهارت و صلاحیت حرفهای، ابزارها و تجهیزات مازاد در کارگاهها و … مورد ارزیابی قرار گرفت تا بر اساس نتایج احصاء شده، مولدسازی مراکز آموزشی آغاز شود. غفاری خاطرنشان کرد: این طرح با تمرکز به دو رکن اصلی سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور یعنی مربیان و مراکز آموزشی هم راستا با طرح نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب طراحی و تدوین شد تا با رصد فعالیت ها و شناسایی فرصت ها و چالش ها، اطلاعات جامعی از ظرفیت کارگاهها و مراکز آموزشی و قابلیت منابع انسانی به منظور تصمیم سازی و تصمیم گیری مبتنی بر آمار و اطلاعات عینی و واقعی در اختیار مدیران قرار دهد. وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح، مباحث مربوط به دلایل تعطیلی و نیمه تعطیل بودن کارگاههای آموزشی بررسی شد، اظهار کرد: بیش از ۷۰ کارگاه آموزشی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهیدان رهبری، شهید خدایی، خواهران الزهرا، زیبادشت، اشتهارد، ساوجبلاغ و نظرآباد مورد ارزیابی و سنجش میدانی قرار گرفت و در کنار این ارزیابی، نظرات کارشناسی رؤسا و مربیان البرز همگام با سایر مراکز آموزش فنی و حرفهای کشور به صورت دقیق به منظور آگاهی از کمیت و کیفیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای توسط تیم ارزیاب سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مورد بررسی قرار گرفت تا بر اساس نتایج، با یافتن نقاط قوت و ضعف به صورت اصولی در جهت رفع مشکلات و موانع چاره اندیشی شود. در حال حاضر ۷ مرکز آموزش دولتی و بیش از ۴۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح استان مشغول ارائه خدمات آموزشهای مهارتی به اقشار مختلف استان هستند. انتهای پیام/
تاریخ انتشار: شنبه 3 تیر 1402 - 16:56
به گزارش ایلنا از البرز؛ بهزاد غفاری از اتمام طرح نظارت جامع مهارت در استان البرز خبر داد و اظهار داشت: طرح نجم با هدف افزایش بهرهوری و اثربخشی فعالیتهای آموزشی، استقرار نظام مولدساز، ارتقا و بهبود عملکرد مراکز آموزشی، فعال کردن ارکان اجرایی مراکز، کیفیت بخشی به آموزشهای مهارتی و شناسایی ظرفیتها و قابلیتها توسط سازمان آموزش
منبع:ایلنا