تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 اسفند 1402 - 19:35
213 بازدید
کد خبر : 208402

چک لیست نهایی SEO: بهترین روش ها و نمونه ها (به روز شده برای سال ۲۰۲۴)

چک لیست نهایی SEO: بهترین روش ها و نمونه ها (به روز شده برای سال ۲۰۲۴)

  اگر به دنبال یک چک لیست جامع SEO برای بهینه سازی وب سایت خود توسط موتورهای جستجو هستید، به تازگی آن را پیدا کرده اید. برای فهمیدن بیشتر همچنان بخوانید! نحوه استفاده از این چک لیست این چک لیست تمام جنبه‌های شیوه‌های سئو را پوشش می‌دهد، از شیوه‌های اولیه سئو گرفته تا سه بخش

 

اگر به دنبال یک چک لیست جامع SEO برای بهینه سازی وب سایت خود توسط موتورهای جستجو هستید، به تازگی آن را پیدا کرده اید. برای فهمیدن بیشتر همچنان بخوانید!

نحوه استفاده از این چک لیست

این چک لیست تمام جنبه‌های شیوه‌های سئو را پوشش می‌دهد، از شیوه‌های اولیه سئو گرفته تا سه بخش اصلی سئو: سئو فنی، سئو داخلی و سئو خارج از صفحه.

 

من همچنین بهترین روش ها را اضافه کرده ام:

 

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • حسابرسی محتوا
  • سئوی محلی
  • سئوی موبایل

 

وقتی چک لیست را مرور می کنید، ممکن است کارهایی را بیابید که با آنها آشنایی ندارید. نگران نباشید، من بخش “بیشتر بیاموزید” را برای مطالعه بیشتر قرار داده ام.

 

نکته دیگر این است که لازم نیست همه چیز را در یک روز انجام دهید. شما فقط باید دسته بندی های موجود در لیست را دنبال کنید:

 

  • فقط یکبار اجرا کنید
  • آن را به طور منظم انجام دهید
  • هنگامی که صفحه جدیدی را منتشر می کنید، آن را انجام دهید

 

آخرین نکته قبل از حرکت:

 

سئو یک فرآیند طولانی مدت است. چک لیست وب سایت شما را رشد نمی دهد مگر اینکه آن را مطابق با آن انجام دهید. هر جزئیات و تلاش کوچکی بر رتبه بندی شما تأثیر می گذارد.

 

بیایید اکنون در آن غوطه ور شویم!

 

چک لیست اصول سئو

اینها تنظیمات اساسی هستند که برای شروع رتبه بندی در موتورهای جستجو به آن نیاز دارید. روش ها و ابزارهای حیاتی را یاد خواهید گرفت.

 

۱. کنسول جستجوی گوگل خود را راه اندازی کنید

Google Search Console ابزاری رایگان است که به شما کمک می کند عملکرد سایت خود را در گوگل بررسی کنید.

 

به شما کمک می کند:

 

  • موقعیت رتبه بندی کلمات کلیدی خود را بررسی کنید
  • کلمات کلیدی و پیوندها را کشف کنید
  • شناسایی و رفع خطای وب سایت
  • دریافت پیام از Google
  • یک نقشه سایت ارسال کنید

 

برای آشنایی با نحوه راه‌اندازی کنسول جستجوی Google قدم به قدم به این قسمت مراجعه کنید.

 

همچنین می توانید ابزار Bing Webmaster را برای درک عملکرد سایت خود در Bing راه اندازی کنید.

 

۲. Google Analytics خود را راه اندازی کنید

Google Analytics ابزار رایگان دیگری است که داده های وب سایت شما را جمع آوری می کند که شامل تعداد ترافیک، جمعیت شناسی، مکان، رفتار کاربر و غیره می شود.

 

به یاد داشته باشید که Google Analytics خود را به کنسول جستجوی Google خود متصل کنید تا داده ها را به Google Analytics خود وارد کنید.

 

۳. یک پلاگین SEO را نصب کنید

افزونه های سئوی خوبی برای سایت شما وجود دارد. این افزونه ها به شما کمک می کنند مواردی مانند نقشه سایت و توضیحات متا را بهینه کنید.

 

اگر در وردپرس هستید، باید Yoast SEO را نصب کنید. این یکی از بهترین افزونه های سئو با نسخه رایگان موجود است.

 

۴. یک فایل Robot.txt ایجاد کنید

فایل robot.txt دایرکتوری ریشه وب سایت شما است. به خزنده‌های موتورهای جستجو دستوراتی می‌دهد که کدام صفحات را می‌توانند خزیده و فهرست‌بندی کنند.

 

معمولاً برای اینکه به خزنده‌های Google بگوییم خزیدن در صفحات یا بخش‌های خاصی از سایت شما را متوقف کنند، استفاده می‌شود.

 

برای پیدا کردن فایل robot.txt، کافی است دامنه خود را تایپ کرده و “robot.txt” را اضافه کنید:

 

https://www.example.com/robot.txt

 

اگر می‌توانید فایل robot.txt خود را پیدا کنید، می‌توانید بروید. اگر این کار را نکردید، به مولد Robot.txt بروید تا یکی را ایجاد کنید و آن را در سرور خود آپلود کنید.

 

۵. نقشه سایت XML را ارسال کنید

هدف از نقشه سایت این است که به گوگل بفهماند کدام صفحات و فایل های سایت شما مهم هستند. این به گوگل کمک می کند تا سایت شما را بخزد و ایندکس کند.

 

رایج ترین قالب نقشه سایت XML است.

 

مشابه فایل robot.txt، می توانید نقشه سایت خود را با افزودن “sitemap.xml” بعد از دامنه خود شناسایی کنید:

 

https://www.example.com/sitemap.xml

 

اگر افزونه Yoast SEO را قبلا نصب کرده اید، به شما کمک می کند تا یک نقشه سایت به طور خودکار ایجاد کنید.

 

چک لیست فنی سئو

سئو فنی به بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو برای خزیدن و فهرست بندی آسان اشاره دارد. به آن “فنی” می گویند زیرا ربطی به محتوا ندارد.

 

در اینجا بهترین شیوه ها آمده است:

 

۱. از HTTPS استفاده کنید

HTTPS از سال ۲۰۱۴ یک فاکتور رتبه بندی گوگل بوده است.

 

بنابراین مطمئن شوید که وب سایت شما دارای نماد قفل مانند زیر است:

 

۲. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در یک دامنه قابل دسترسی است

باید مطمئن شوید که گوگل فقط یک نسخه از وب سایت شما را ایندکس می کند.

 

برای بررسی اینکه آیا سایت شما خوب به نظر می رسد، این ۴ تغییر دامنه را در httpstatus.io قرار دهید:

 

  • http://www.yourdomain.com
  • http://yourdomain.com
  • https://www.yourdomain.com
  • https:yourdomain.com

 

اگر این را پیدا کردید، پس برای رفتن آماده هستید.

اگر نه، باید یک تغییر مسیر ۳۰۱ به اصلی انجام دهید. در صورت نیاز به کمک با توسعه دهندگان خود تماس بگیرید.

 

۳. خطاهای Crawl را شناسایی و رفع کنید

مطمئن شوید که سایت شما قابل خزیدن و فهرست بندی است. در غیر این صورت گوگل برای مشاهده سایت شما دچار مشکل می شود.

 

کنسول جستجوی گوگل خود را باز کنید و به بخش “پوشش” بروید.

اگر خطایی وجود دارد، باید در اسرع وقت آن را برطرف کنید.

 

۴. مطمئن شوید که سایت شما سریع بار می شود

سرعت سایت بسیار مهم است.

 

می توانید از GTMetrix و Page Speed Insights برای تست سرعت وب سایت خود استفاده کنید.

برای بهبود سرعت سایت خود، به پیشنهاد این پلتفرم ها عمل کنید.

 

اگر می خواهید سرعت سایت خود را بهبود ببخشید از Moz بیشتر بیاموزید.

 

۵. صفحه ۴۰۴ خود را بررسی و بهینه کنید

صفحه ۴۰۴ صفحه ای است که به کاربر می گوید صفحه ای که بازدید می کند دیگر در دسترس نیست.

 

صفحه ۴۰۴ شما باید حاوی چیزی معنادار باشد و جایگزینی برای بازدیدکننده شما ارائه دهد (مانند پیمایش به صفحه اصلی خود)

 

در اینجا نمونه ای از صفحه ۴۰۴ VeecoTech آمده است:

 

۶. عمق صفحه خود را بررسی کنید

ساختار سایت خوب نباید بیش از ۳ سطح عمق داشته باشد. کاربران باید در کمتر از ۳ کلیک (از صفحه اصلی) به هر یک از صفحات شما دسترسی داشته باشند.

 

این به این دلیل است که صفحاتی بیشتر از آن کمتر توسط بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو پیدا می شوند.

 

۷. لینک های شکسته داخلی و خارجی را رفع کنید

لینک های شکسته به لینک هایی اطلاق می شود که کار نمی کنند. می تواند بر تجربه کاربری سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

 

با انجام ممیزی وب سایت یا استفاده از این ابزارهای رایگان می توانید لینک های شکسته را شناسایی کنید.  

 

۹. از URL دوستانه SEO استفاده کنید

یک URL سازگار با سئو به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند صفحه در مورد چیست.

 

در اینجا سه دستورالعمل اساسی وجود دارد:

 

  • آنها حاوی کلمات کلیدی هستند
  • آنها کوتاه هستند
  • آنها از خط تیره (-) استفاده می کنند

 

۱. کلمات کلیدی خود را از رقبا شناسایی کنید

وقتی تازه شروع کرده اید، تعیین مرتبط ترین کلمات کلیدی خود برایتان دشوار خواهد بود.

 

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای شروع، شناسایی کلمات کلیدی است که برای رقبای شما مفید هستند.

 

ابزارهای سئو بسیار خوبی وجود دارد، اما اگر تازه شروع کرده اید، به شدت توصیه می کنم نسخه رایگان Ubersuggest را امتحان کنید.

 

به سادگی به “رقبای دامنه” در Rank Tracker بروید، دامنه وب سایت خود را وارد کنید و روی جستجو کلیک کنید.

 

شما فقط باید روی نماد “جستجو” و voila کلیک کنید – یک لیست دقیق از کلمات کلیدی نشان داده می شود.

 

۲. کلمات کلیدی بذر خود را تعیین کنید

اکنون کلمات کلیدی زیادی از رقبا دارید، اما باید کلمات کلیدی اولیه خود را تعیین کنید.

 

کلمه کلیدی seed کلمه کلیدی است که با کسب و کار اصلی شما مرتبط است و حجم جستجوی بالایی دارد و رقابت بالایی دارد. این کلمات کلیدی کلیدواژه هایی هستند که باعث فروش و تبدیل شما می شوند.

 

در زیر ۲ روش موثر برای تعیین کلمات کلیدی بذر شما آورده شده است:

 

  1. کلمات کلیدی را که به بهترین شکل خدمات اصلی شما را توصیف می کنند، شناسایی کنید
  2. شناسایی از ردیاب رتبه (کنسول جستجوی گوگل و رقبا)

 

ابتدا سوالات زیر را از خود بپرسید:

 

  1. کلماتی که وب سایت من را به بهترین نحو توصیف می کنند کدامند؟
  2. چه محصولات/خدماتی را ارائه می کنم؟
  3. کلمات کلیدی که می خواهم برای آنها رتبه بندی کنم چیست؟
  4. مشتریان احتمالی من وقتی می خواهند در مورد موضوعی مرتبط با خدمات من تحقیق کنند از چه کلماتی استفاده می کنند؟

 

با این سوالات، به Rank Tracker بروید و دامنه وب سایت خود را قرار دهید. اجازه دهید نرم افزار یک اجرای اولیه را انجام دهد.

 

سپس به کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس خود متصل شوید.

 

شما باید بتوانید کلمات کلیدی را ببینید که قبلاً ترافیک ایجاد می کنند. به مواردی که تأثیرات بالایی دارند توجه کنید.

 

فراموش نکنید که کلمات کلیدی رقبای خود را نیز در نظر بگیرید!

 

Sidenote: همچنین می توانید از Google Keyword Planner در Rank Tracker برای کشف کلمات کلیدی بیشتر استفاده کنید!

 

۳. کلمات کلیدی مختلف دم بلند را کاوش کنید

کلمات کلیدی Seed کافی نیستند. به این دلیل است که آنها کلمات کلیدی بسیار رقابتی هستند. به همین دلیل است که شما به کلمات کلیدی طولانی نیاز دارید.

 

کلمات کلیدی دم بلند، کلمات کلیدی هستند که بیش از سه کلمه هستند. اگرچه کلمات کلیدی دم بلند حجم جستجوی کمتری دارند، اما نرخ تبدیل بالاتری دارند.

 

ترکیب خوبی از کلمات کلیدی seed و long-tail شما در استراتژی SEO شما مهم هستند. هنگامی که کلمات کلیدی خود را مشخص کردید، به یاد داشته باشید که از کلمات کلیدی مرتبط نزدیک در محتوای صفحه خود استفاده کنید.

 

به غیر از استفاده از Rank Tracker برای کشف کلمات کلیدی طولانی خود، Ubersuggest را امتحان کنید (رایگان است!). Ubersuggest برنامه افزودنی کروم را نصب کنید.

 

هنگامی که آن را نصب کردید، یک پانل پیشنهاد کلمه کلیدی را در سمت راست صفحه نتیجه جستجوی Google خود مشاهده خواهید کرد.

 

۴. پیشنهادات گوگل را بررسی کنید

به غیر از استفاده از Ubersuggest، می توانید از کلمات کلیدی ارائه شده توسط گوگل استفاده کنید.

 

گوگل را باز کنید، کلمات کلیدی خود را تایپ کنید.

 

اما اینتر یا «جستجوی Google» را فشار ندهید، به کلمات کلیدی که گوگل به شما می دهد نگاهی بیندازید:

Sidenote: اگر افزونه Ubersuggest کروم را دارید، به طور خودکار جزئیات کلمات کلیدی را نشان می دهد که باعث صرفه جویی در وقت شما در تجزیه و تحلیل آنها می شود.

 

۵. نیت جستجوگر را از صفحه ای که رتبه بندی می کند، تجزیه و تحلیل کنید

اگر می خواهید لنزهای تماسی بخرید، احتمالاً به دنبال صفحه ای نخواهید بود که به شما بگوید “لنزهای تماسی چیست؟”

 

به همین دلیل است که باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با هدف جستجوگر مطابقت دارد. اگر محتوای صفحه شما با این مورد هماهنگ نباشد، رتبه بندی نمی شود.

 

در اینجا می توانید هدف جستجوگران را بررسی کنید: کلمات کلیدی خود را قرار دهید، سپس به انواع و قالب صفحاتی که گوگل رتبه بندی می کند نگاه کنید.

 

فرض کنید کلمه کلیدی شما «قاب عینک» است. پس از قرار دادن کلمات کلیدی شما، می توانیم ببینیم که نوع صفحاتی که رتبه بندی می شوند، تراکنشی هستند (“خرید”، “بهترین قیمت”)

 

اگر می خواهید این کلمه کلیدی را با یک پست وبلاگ هدف قرار دهید، احتمالاً رتبه بندی نمی کنید زیرا هدف جستجو را برآورده نمی کند.

 

۶. کلمه کلیدی مناسب را تعیین کنید

خوب، اکنون باید لیستی از کلمات کلیدی داشته باشید.

 

من چندین مقاله عالی را در بخش یادگیری بیشتر قرار داده ام. آنها را بررسی کنید

 

۷. یک نقشه کلمات کلیدی ایجاد کنید

پس از اینکه کلمات کلیدی مورد نظر خود را شناسایی کردید، باید بدانید که چگونه کلمات کلیدی خود را در صفحه خود قرار دهید. نقشه کلمات کلیدی به شما کمک می کند کلمات کلیدی خود را دسته بندی کنید و آنها را در صفحات یا محتوای مرتبط قرار دهید.

 

۸. رتبه بندی کلمات کلیدی خود را دنبال کنید

این مرحله بعد از اینکه کلمات کلیدی خود را در سایت خود قرار دادید انجام می شود.

 

برای ردیابی کلمه کلیدی خود، به سادگی به Rank Tracker بروید و کلمات کلیدی خود را اضافه کنید. کلمات کلیدی خود را کپی و پیست کنید و Next را کلیک کنید. اگر کلمات کلیدی شما قبلاً در Rank Tracker هستند، می توانید از “بررسی رتبه بندی” استفاده کنید.

 

چک لیست سئو روی صفحه

اکنون زمان آن است که محتوای واقعی خود را در صفحه بهینه کنید. دو هدف اصلی در سئو داخلی وجود دارد:

 

  • اطمینان حاصل کنید که محتوا هدف جستجوی کاربر را برآورده می کند
  • اطمینان حاصل کنید که توسط موتورهای جستجو قابل درک است

 

۱. همه عناوین خود را بهینه کنید

عنوان خوب به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا جهت صفحه را بدانند.

 

برای بهینه سازی آن، بهترین روش های زیر را دنبال کنید:

 

  • کلمات کلیدی مورد نظر خود را به عنوان اضافه کنید (صفحه اصلی خود را نیز شامل شود)
  • اطمینان حاصل کنید که همه برچسب‌های عنوان منحصر به فرد هستند (بدون تکرار)
  • عنوان شما باید دقیقاً محتوای صفحه شما را توصیف کند.
  • یک عنوان قانع کننده بنویسید تا مردم را به کلیک و خواندن جذب کنید.

 

می توانید از Headline Analyzer یا Sharethrough برای بررسی اینکه آیا عنوان شما خوب به نظر می رسد یا خیر استفاده کنید. اگر می‌خواهید یک عنوان سئو عالی ایجاد کنید، اینجا را بخوانید.

 

۲. توضیحات متا را برای هر صفحه بهینه کنید

اگرچه توضیحات متا یک فاکتور رتبه بندی گوگل نیست، یک متا توضیحات خوب می تواند نرخ کلیک شما را افزایش دهد و ترافیک جستجوی شما را افزایش دهد.

 

برای نوشتن توضیحات متا خوب این نکات عالی را دنبال کنید:

 

  • آن را کمتر از ۱۶۰ کاراکتر نگه دارید
  • کلمات کلیدی مورد نظر خود را اضافه کنید (اما زیاده روی نکنید)
  • باید با هدف جستجو مطابقت داشته باشد
  • از صدای فعال استفاده کنید
  • از توضیحات متا تکراری خودداری کنید

 

نکات: از افزونه Yoast SEO استفاده کنید تا به شما کمک کند تا یک عنوان و توضیحات متا برای SEO مناسب بنویسید.

 

توجه: Google همیشه از توضیحات متا شما استفاده نمی کند.

 

۳. کلمه کلیدی هدف خود را در URL قرار دهید

URL شما به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند صفحه درباره چیست. شما باید کلمات کلیدی مرتبط را به URL خود اضافه کنید.

 

به عنوان مثال، من یک مطلب در مورد چرا رپورتاژ آگهی دائمی؟ نوشته ام و کلمه کلیدی آن “مزایای دیجیتال مارکتینگ” است.

 

۴. کلمه کلیدی را در ۱۵۰ کلمه اول قرار دهید

گوگل به ۱۰۰ تا ۱۵۰ کلمه اول صفحه شما اهمیت بیشتری می دهد.

 

بنابراین، به یاد داشته باشید که از آن استفاده کنید، اما باز هم، زیاده روی نکنید.

 

به عنوان مثال، من یک پست وبلاگی با عنوان “چرا به یک وب سایت نیاز دارید” نوشته ام. می توانید ببینید که من کلمه کلیدی خود را “وب سایت” در پاراگراف اول قرار داده ام:

 

۵. کلید واژه را در تگ های H1، H2 یا H3 قرار دهید

تگ H1 اولین عنصر مهمی است که در یک صفحه نشان داده می شود. شما باید با توجه به اهمیت عنوان آنها را به درستی برچسب بزنید.

 

۶. تصاویر خود را بهینه کنید

در زیر برخی از بهترین روش ها برای بهینه سازی تصاویر خود (از جمله تصاویر و اینفوگرافیک ها) آورده شده است.

 

ابتدا باید اندازه فایل تصویر خود را فشرده کنید. این به صفحه شما کمک می کند تا سریعتر اجرا شود.

 

شما می توانید آن را با استفاده از یک کمپرسور تصویر فشرده کنید یا یک پلاگین فشرده سازی تصویر را نصب کنید.

  

دوم، نام فایل را بهینه کنید و یک متن Alt به تصاویر خود اضافه کنید. 

 

۷. از لینک های داخلی استفاده کنید

لینک های داخلی لینک هایی هستند که به صفحات دیگر در همان دامنه اشاره می کنند. افزودن لینک‌های داخلی به موتورهای جستجو و خوانندگان کمک می‌کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند و پیمایش کنند.

 

هنگامی که محتوای جدیدی را منتشر می کنید، مطمئن شوید که به صفحات دیگر وب سایت شما پیوند دارد.   

 

۸. پیوندهای خارجی اضافه کنید

مشابه لینک های داخلی، لینک های خارجی لینک هایی هستند که به صفحات دیگر اشاره می کنند، اما صفحاتی که دامنه های متفاوتی دارند.

 

سعی کنید به صفحات مناسبی که قابل اعتماد و مرتبط با محتوای شما هستند پیوند دهید.

 

۹. وب سایت و پست خود را برای لینک های سایت گوگل بهینه کنید

لینک های سایت یکی دیگر از راه های عالی برای بهبود ظاهر وب سایت شما است.

 

۱۰. پست خود را برای قطعه ویژگی با استفاده از لیست ها بهینه کنید

یک قطعه برجسته پاسخی کوتاه به پرسش جستجوگر است. معمولاً در بالای صفحه نتایج موتور جستجو نشان داده می شود.

 

چک لیست سئوی محتوا

 

“محتوا پادشاه است” – بیل گیتس

 

اگر می خواهید در گوگل رتبه بندی کنید، شکی نیست که باید محتوای عالی منتشر کنید.

 

این روش‌های زیر را برای ارتقاء سطح محتوای خود دنبال کنید.

 

۱. هدف جستجو را شناسایی کنید

بله، مانند آنچه در چک لیست تحقیق کلمات کلیدی ذکر کردم، باید بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و به دنبال چه چیزی هستند.

 

دو راه برای شناسایی هدف جستجوی آنها وجود دارد:

 

ابتدا محتوایی را که گوگل رتبه بندی می کند بررسی کنید.

 

کلمه کلیدی خود را تایپ کنید و در گوگل جستجو کنید. سپس تیتر و صفحه ای که گوگل در صفحه اول رتبه بندی می کند را مرور کنید. برای اطلاعات بیشتر به مرحله ۵ در چک لیست تحقیق کلیدواژه مراجعه کنید.

 

دوم، از پرسونای خریدار یا قیف بازاریابی دیجیتال خود عبور کنید.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید، این (شخصیت خریدار) و این (قیف بازاریابی) را بررسی کنید.

 

پس از مشخص شدن، بیایید به مرحله بعدی برویم.

 

۲. خوانایی محتوای خود را به حداکثر برسانید

 

اگر در حال نوشتن یک پست وبلاگ هستید، همچنین باید مطمئن شوید که خواندن مطالب توسط:

 

  • تقسیم کردن محتوای خود به قطعات
  • جملات و پاراگراف های کوتاه
  • از صدای فعال استفاده کنید
  • از کلمات و عبارات ساده استفاده کنید
  • کلمات یا عبارات مهم پررنگ

 

۳. محتوای بصری زیادی اضافه کنید

ممکن است متوجه شوید که این مقاله از تصاویر زیادی استفاده می کند.

 

دلیل ساده: تجربه خواندن را افزایش می دهد و به رتبه بهتر محتوا کمک می کند.

 

۴. محتوای قدیمی خود را به روز کنید

ممیزی محتوا را به طور منظم اجرا کنید. محتوایی را که رتبه بندی نمی کند، محتوایی با ارزش، تکراری و با کیفیت پایین ارائه نمی کند، حذف کنید.

 

به جای نوشتن محتوای جدید، باید محتوای قدیمی خود را به روز کنید تا رتبه سئوی خود را افزایش دهید.

 

۵. محتوای خود را برای E-A-T بهینه کنید

E-A-T مخفف “تخصص، اقتدار و اعتماد” است.

 

گوگل این را معرفی می کند تا تاکید کند که وب سایت هایی که رتبه خوبی دارند باید شهرت خوبی داشته باشند.

 

چگونه برای E-A-T بهینه سازی می کنید؟ اینجا چندتا پیشنهاد برای شما هست:

 

  • بک لینک های باکیفیت بیشتری به دست آورید  
  • محتوای با کیفیت ایجاد کنید
  • نظرات بیشتری دریافت کنید
  • منشن های بیشتری دریافت کنید
  • افراد متخصص را برای تولید محتوا استخدام کنید
  • از تکنیک آسمان خراش استفاده کنید

 

امتیاز: تکنیک آسمان خراش

اگر چک لیست را دنبال کرده باشید، متوجه خواهید شد که محتوای با کیفیت بالا و بک لینک ها دو عامل مهم در استراتژی سئو شما هستند.

 

اما آیا می دانید تکنیکی برای کشتن دو پرنده با یک سنگ وجود دارد؟

 

این تکنیک آسمان خراش است.

 

تکنیک آسمان خراش فرمولی قدرتمند برای ایجاد محتوای شگفت انگیز و کسب بک لینک با کیفیت بالا است. 

 

چک لیست سئو خارج از صفحه

سئوی خارج از صفحه، شیوه‌های سئوی است که خارج از وب‌سایت‌های شما برای بهبود رتبه‌بندی شما مانند ساخت لینک انجام می‌شود. اگر می خواهید در موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب کنید، ضروری است. این تاکتیک های آزمایش شده را برای شروع استراتژی ساخت لینک خود دنبال کنید.

 

۱. پروفایل رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنید

قبل از اینکه بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید، باید رقبای خود را بشناسید.

 

برای شناسایی بک لینک ها از رقیب خود، به سادگی به SEO SpyGlass بروید و URL دامنه رقبای خود را قرار دهید.

 

پس از جمع‌آوری داده‌ها، می‌توانید آن‌ها را به صفحه‌گسترده انتقال دهید و ببینید آیا می‌توانید با آن نویسندگان ارتباط برقرار کنید.

 

۲. تقاطع پیوند را شناسایی کنید

انجام یک تجزیه و تحلیل تقاطع پیوند به شما کمک می کند فرصت های برنده سریعی را پیدا کنید که رقبا از قبل از آن لذت می برند.

 

با استفاده از تقاطع پیوند در SEO SpyGlass، می‌توانید حداکثر پنج دامنه مختلف را برای به دست آوردن بینش در مورد اینکه کدام دامنه به کدام یک از رقبای شما پیوند می‌دهد، اضافه کنید.

 

اگر صفحه‌ای را پیدا کردید که آن را از دست دادید، می‌توانید برای اضافه شدن درخواست کنید.

 

۳. Unlink Mention را بررسی کنید

Unlink منشن به افرادی اطلاق می شود که نام تجاری شما را بدون اینکه دوباره به شما پیوند بدهند ذکر می کنند.

 

اگر آن اشاره ها را پیدا کردید، فقط با نویسندگان تماس بگیرید و از آنها درخواست کنید که متن را قابل کلیک کنند. از آنجایی که آنها با برند شما آشنا هستند، احتمال زیادی وجود دارد که این کار را برای شما انجام دهند.

 

روش دیگر برای یافتن منشن های بدون پیوند از طریق تصاویر است.

 

می توانید از جستجوی معکوس گوگل برای یافتن تمام صفحات وب که از تصویر شما در محتوای خود استفاده می کنند استفاده کنید.

 

۴. پست مهمان را جستجو کنید

وبلاگ نویسی مهمان جایی است که شما مقاله ای را در سایت دیگری در صنعت خود می نویسید و منتشر می کنید.

 

سپس، می توانید به وب سایت خود لینک دهید.

 

وقتی در حال دستیابی هستید، به یاد داشته باشید که کیفیت مهمتر از کمیت است. شما باید به دنبال مواردی باشید که با محتوای شما مرتبط هستند.

 

با این حال، این سوال باقی می ماند، چگونه فرصت های ارسال مهمان را پیدا می کنید؟

 

یکی از بهترین راه ها استفاده از ابزار Link-Assistant در SEO Powersuite است.

 

۵. مهمان شناسی

به زبان ساده، Guestographics = پست مهمان + اینفوگرافیک

 

آیا می دانید که می توانید از اینفوگرافیک برای به دست آوردن بک لینک های با کیفیت نیز استفاده کنید؟

 

خوب، این بدان معنا نیست که شما باید هزاران اینفوگرافیک را در یک پست ارسال کنید. وقتی به درستی از آن استفاده کنید، می تواند رتبه شما را افزایش دهد!

 

۱. شناسایی فرصت ها برای لینک سازی صفحات منابع

صفحات منبع یا هاب محتوا صفحاتی هستند که به منابعی در مورد یک موضوع لینک می دهند. این یک راه عالی برای ایجاد پیوند است زیرا به بسیاری از صفحات دیگر پیوند می دهد.

 

برای جستجوی صفحات منبع در صنعت خود، می توانید از اپراتورهای جستجوی گوگل مانند زیر استفاده کنید:

 

  • [موضوع] intitle:resources inurl:resources.html
  • [موضوع] intitle:links inurl: resources.html
  • [موضوع] inurl:.com/resources
  • [موضوع] inurl:resources intitle:resources
  •  

۲. تقاطع پیوند را شناسایی کنید

انجام یک تجزیه و تحلیل تقاطع پیوند به شما کمک می کند فرصت های برنده سریعی را پیدا کنید که رقبا از قبل از آن لذت می برند.

 

با استفاده از تقاطع پیوند در SEO SpyGlass، می‌توانید حداکثر پنج دامنه مختلف را برای به دست آوردن بینش در مورد اینکه کدام دامنه به کدام یک از رقبای شما پیوند می‌دهد، اضافه کنید.

 

اگر صفحه‌ای را پیدا کردید که آن را از دست دادید، می‌توانید برای اضافه شدن درخواست کنید.

 

۳. Unlink Mention را بررسی کنید

Unlink منشن به افرادی اطلاق می شود که نام تجاری شما را بدون اینکه دوباره به شما پیوند بدهند ذکر می کنند.

 

اگر آن اشاره ها را پیدا کردید، فقط با نویسندگان تماس بگیرید و از آنها درخواست کنید که متن را قابل کلیک کنند. از آنجایی که آنها با برند شما آشنا هستند، احتمال زیادی وجود دارد که این کار را برای شما انجام دهند.

 

روش دیگر برای یافتن منشن های بدون پیوند از طریق تصاویر است.

 

می توانید از جستجوی معکوس گوگل برای یافتن تمام صفحات وب که از تصویر شما در محتوای خود استفاده می کنند استفاده کنید.

 

۴. پست مهمان را جستجو کنید

وبلاگ نویسی مهمان جایی است که شما مقاله ای را در سایت دیگری در صنعت خود می نویسید و منتشر می کنید.

 

سپس، می توانید به وب سایت خود لینک دهید.

 

وقتی در حال دستیابی هستید، به یاد داشته باشید که کیفیت مهمتر از کمیت است. شما باید به دنبال مواردی باشید که با محتوای شما مرتبط هستند.

 

با این حال، این سوال باقی می ماند، چگونه فرصت های ارسال مهمان را پیدا می کنید؟

 

یکی از بهترین راه ها استفاده از ابزار Link-Assistant در SEO Powersuite است.

 

۵. مهمان شناسی

به زبان ساده، Guestographics = پست مهمان + اینفوگرافیک

 

آیا می دانید که می توانید از اینفوگرافیک برای به دست آوردن بک لینک های با کیفیت نیز استفاده کنید؟

 

خوب، این بدان معنا نیست که شما باید هزاران اینفوگرافیک را در یک پست ارسال کنید. وقتی به درستی از آن استفاده کنید، می تواند رتبه شما را افزایش دهد!

 

۶. شناسایی فرصت ها برای لینک سازی صفحات منابع

صفحات منبع یا هاب محتوا صفحاتی هستند که به منابعی در مورد یک موضوع لینک می دهند. این یک راه عالی برای ایجاد پیوند است زیرا به بسیاری از صفحات دیگر پیوند می دهد.

 

برای جستجوی صفحات منبع در صنعت خود، می توانید از اپراتورهای جستجوی گوگل مانند زیر استفاده کنید:

 

  • [موضوع] intitle:resources inurl:resources.html
  • [موضوع] intitle:links inurl: resources.html
  • [موضوع] inurl:.com/resources
  • [موضوع] inurl:resources intitle:resources

 

هنگامی که یک مورد مناسب را پیدا کردید، می توانید مؤدبانه با آنها تماس بگیرید.

 

۷. Listecle Link Building

به عبارت ساده، فهرست ها مقالاتی هستند با عناوینی مانند:

 

  • ۱۰ گوشی برتر …
  • ۸ بهترین غذای حیوانات خانگی …

 

هدف شما این است که با یک پیوند به سایت خود، بخشی از فهرستی شوید.

 

مراحل زیر را دنبال کنید:

 

  1. فهرست‌های مرتبط با صنعت خود را بیابید (بهترین/برترین + کلمات کلیدی شما را تایپ کنید).
  2. با نویسندگان تماس بگیرید و در مورد فرصتی برای گنجاندن کسب و کار خود در آنجا بپرسید
  3. اطلاعات کوتاهی در مورد شرکت خود ارائه دهید.

 

هدف شما این است که با یک پیوند به سایت خود، بخشی از فهرستی شوید.

 

مراحل زیر را دنبال کنید:

 

فهرست‌های مرتبط با صنعت خود را بیابید (بهترین/برترین + کلمات کلیدی شما را تایپ کنید).

با نویسندگان تماس بگیرید و در مورد فرصتی برای گنجاندن کسب و کار خود در آنجا بپرسید

اطلاعات کوتاهی در مورد شرکت خود ارائه دهید.

 

۸. ساختمان لینک شکسته

این یکی از موثرترین استراتژی های لینک سازی است.

 

این ۴ مرحله را دنبال کنید:

 

  1. تجزیه و تحلیل بک لینک را در وب سایت مربوطه انجام دهید
  2. یک لینک خراب پیدا کنید
  3. با مالک تماس بگیرید و آنها را از پیوند مرده مطلع کنید
  4. در صورت لزوم یک لینک جایگزین از وب سایت خود ارائه دهید

 

۹. به بهبود استراتژی سئوی خارج از صفحه خود ادامه دهید

اگرچه ما در مورد استراتژی های لینک سازی زیادی صحبت کرده ایم، شما نباید فقط به اینجا پایان دهید.

 

هنوز چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد!

 

برای افزودن به تکنیک‌های سئوی خارج از صفحه، محتوای موجود در بخش منابع را بخوانید.

 

چک لیست سئوی محلی

بسیاری از چک لیست ها این دو بخش را پوشش نمی دهند: سئوی محلی و سئوی موبایل.

 

اما این زیرمجموعه ها همان اهمیت قبلی را دارند، پس به خواندن ادامه دهید!

 

سئوی محلی یک استراتژی سئو است که وب سایت شما را برای رتبه بندی جستجوهای مربوط به شهر/کشور شما بهینه می کند.

 

در اینجا برخی از بهترین شیوه ها آورده شده است:

 

۱. Google My Business را راه اندازی کنید

اگر یک کسب‌وکار محلی دارید، باید مطمئن شوید که در فهرست کسب‌وکار من قرار گرفته‌اید و رتبه‌بندی می‌کنید. در غیر این صورت، شما به رقبای خود ترافیک می دهید.

 

۲. اطلاعات NAP خود را اضافه کنید (نام، آدرس و شماره تلفن)

اینها سه اطلاعات حیاتی برای کسب و کار شما هستند.

 

باید مطمئن شوید که آنها در وب‌سایت شما، «Google برای کسب‌وکار من»، فهرست کسب‌وکار، سایت‌های فهرست محلی، دایرکتوری‌ها و صفحات بررسی (Yelp، Trustpilot و غیره) سازگار هستند.

 

یادآوری: اطلاعات مهم تجاری خود را به روز نگه دارید.

 

به عنوان مثال، ساعات کار و تعطیلات شما.

 

اگر اطلاعات قدیمی از جمله اطلاعات سایر وب سایت ها وجود دارد، باید در اسرع وقت آن را برطرف کنید.

 

۳. Google Maps را به صفحه تماس خود اضافه کنید

با انجام این کار، به گوگل تاکید می کنید که در یک مکان خاص قرار دارید.

 

برای جاسازی نقشه خود، به Google Maps بروید و کسب و کار خود را پیدا کنید.

 

۴. وب سایت خود را با دایرکتوری های مربوطه ثبت کنید

به غیر از بهینه سازی نمایه Google برای کسب و کار من، باید به دایرکتوری های مربوطه نیز دسترسی داشته باشید…

 

۵. نظرات بیشتری دریافت کنید

می دانید که مشتریان بیشتر به نقدها اعتماد دارند تا وثیقه بازاریابی شما.

 

چک لیست سئو موبایل

طبق آمار Statista، جستجوهای موبایلی ۵۴.۸ درصد از ترافیک وب سایت جهانی را ایجاد کردند.

 

به این معنی است که اگر این مرحله را از دست بدهید، ترافیک (و تبدیل) زیادی را از دست خواهید داد!

 

برخی از بهترین شیوه های سئو موبایل را بررسی کنید:

 

۱. Google Mobile-Friendly Test را اجرا کنید

تست Google Mobile-Friendly تست کنید تا متوجه شوید که وب سایت شما در دستگاه های تلفن همراه چقدر خوب عمل می کند.

 

سپس، موبایل خود را طبق توصیه های گوگل بهینه کنید.

 

همچنین می‌توانید از «قابلیت استفاده از تلفن همراه» در کنسول جستجوی Google خود استفاده کنید تا بررسی کنید آیا وب‌سایت شما خطا دارد یا خیر.

 

۲. پاسخگویی تلفن همراه خود را بررسی کنید

بعد از اینکه سرعت موبایل خود را بررسی کردید، باید پاسخگویی تلفن همراه را نیز در نظر بگیرید.

 

هنگام خواندن محتوا، هیچ کس دوست ندارد بزرگنمایی و بزرگنمایی کند. به همین دلیل است که باید یک وب سایت واکنش گرا برای موبایل بسازید.

 

شما می توانید با مشاهده وب سایت خود در وضوح و دستگاه های مختلف این را امتحان کنید. اگر دستگاه های مختلفی ندارید، این ابزار تست پاسخگو را امتحان کنید.

 

۳. استفاده از پاپ آپ را در موبایل شناسایی کنید

اگرچه تبلیغات پاپ‌آپ و لایت‌باکس‌های ضبط ایمیل، تاکتیک‌های بازاریابی عالی هستند، اما باید مطمئن شوید که این کار را با دقت انجام می‌دهید، زیرا گوگل وب‌سایت‌هایی را که به طور گسترده از آن استفاده می‌کنند مجازات می‌کند.

 

برای جلوگیری از آن، بهترین راه این است که قبل از نمایش هر گونه پنجره بازشو، اطمینان حاصل کنید که محتوای کافی در نمای کاربر وجود دارد.

 

۴. سرعت سایت خود را در موبایل بررسی کنید

سرعت بارگذاری برای کاربران موبایل بسیار مهم است. هدف شما این است که مطمئن شوید وب سایت شما در کمتر از ۳ ثانیه بارگذاری می شود.

 

۵. پیاده سازی داده های ساختار یافته طرحواره

Google اکنون از «کارت‌های غنی» برای کمک به برجسته شدن محتوا استفاده می‌کند.

 

همچنین امکان نمایش مرورها، تاریخ رویدادها و دستور العمل ها را فراهم می کند.

 

نتیجه

پوشش دادن همه چیز در سئو در یک چک لیست غیرممکن است. آنچه مهم است این است که این شیوه ها را اجرا کنید و به یادگیری بیشتر در مورد سئو ادامه دهید. 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها