تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 17:11
171 بازدید
کد خبر : 184239

رئیس ارتش انگیس: همه‌گیری کووید، هشداری برای تکرار سالهای قبل از جنگ جهانی دوم است

رئیس ارتش انگیس: همه‌گیری کووید، هشداری برای تکرار سالهای قبل از جنگ جهانی دوم است

رئیس ارتش انگلیس هشدار داد ویروس کرونا به “موانع ناسیونالیستی” و بحران‌های اقتصادی انجامیده که یادآور سالهای پیش از جنگ جهانی دوم است. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تلگراف، ژنرال نیک کارتر، رئیس ستاد دفاعی انگلیس اظهار کرد “چالش‌های امنیتی” به وجود آمده توسط همه‌گیری کووید ۱۹، مشابه با چالش‌هایی است که در

رئیس ارتش انگیس: همه‌گیری کووید، هشداری برای تکرار سالهای قبل از جنگ جهانی دوم است

رئیس ارتش انگلیس هشدار داد ویروس کرونا به “موانع ناسیونالیستی” و بحران‌های اقتصادی انجامیده که یادآور سالهای پیش از جنگ جهانی دوم است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تلگراف، ژنرال نیک کارتر، رئیس ستاد دفاعی انگلیس اظهار کرد “چالش‌های امنیتی” به وجود آمده توسط همه‌گیری کووید ۱۹، مشابه با چالش‌هایی است که در دهه ۱۹۳۰ با آن روبه‌رو بودیم.

ارشدترین فرمانده نظامی انگلیس در مصاحبه‌ای با تلگراف خاطرنشان کرد که برای مقابله با بحران ویروس و تأثیر اقتصادی آن، همکاری جهانی بهتری نیاز است.

وی گفت: آنچه در بحرانی که به بحران اقتصادی تبدیل می‌شود با آن مواجهید، این است که ثبات و شرایط امنیتی هم تضعیف می‌شود. آنچه عموماً در پی یک رویداد اقتصادی قابل توجه می‌آید، چالش امنیتی است.

وی ادامه داد: اگر به دهه ۱۹۳۰ نگاه کنید، جنگ جهانی دوم با یک سقوط اقتصادی قابل توجه رقم خورد و این موضوع به عنوان یک ویژگی بی‌ثبات‌کننده عمل کرد. لحظاتی در تاریخ هست که چالش‌های اقتصادی به چالش‌های امنیتی انجامیده به خاطر اینکه آن‌ها مانند یک بی‌ثبات‌کننده عمل می‌کنند.

بحران اقتصادی ناشی از رکود بزرگ، با ظهور فاشیسم در اروپا و نهایتاً آغاز جنگ جهانی دوم ارتباط داشت. عمق‌بخشی تنش‌های جهانی به خاطر کووید در حال توسعه است و دغدغه‌های فزاینده‌ای در مورد تأمین واکسن و تعطیلی مرزها وجود دارد.

ژنرال کارتر اظهار کرد: در مورد واکسن میزانی اتحاد وجود داشته اما به طور کلی مردم موانع ناسیونالیستی را ایجاد کرده‌اند که این موضوع کمکی به امنیت و ثبات نمی‌کند. آنچه ویروس آشکار کرده، برخی خطوط گسل هم در عرصه بین‌المللی، هم در بطن جامعه است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها